האם השריפה באיקאה השפיעה על העסק שלך?
השריפה באיקאה גרמה למאות עובדים לאבד את מקום עבודתם – דבר נורא אבל נראה לנו ברור מאליו.
כלומר, אף אחד לא צפה את השריפה או שבמקרה של שריפה שהיא תכלה את המקום כולו אבל עדיין כולנו
אומרים שאין מה לעשות ומכוון שהמקום אינו כשיר לפעול אזי כל עובדי הסניף "אחלו אותה".
הקופאים, עובדי המחלקות, צוות ההנהלה, עובדי המסעדה וכל השאר ששכחתי.
אבל מה עם העובדים ובעלי העסקים שאינם קשורים לחברת איקאה אך תלויים בה?
חברת ההובלות שסיפקה שרותי הובלה בלעדית לסניף, חברת השמירה והנקיון שהעסיקה עובדים עבור הסניף באופן בלעדי,
בעלי עסקים באזור הגאוגרפי המיידי לסניף ועוד..
דו"ח שהתפרסם היום מציג ירידה של 30% !!! במחזורי המכירות של העסקים באזור התעשיה פולג מאז שריפת הסניף באופן כליל
וכמו כן ירידה ניכרת בכניסת כלי רכב לאזור התעשיה.
מעניין, אבל יותר מעניין עד כמה זה קשור אלינו
לא מעט יזמי אינטרנט נשענים על מקור הכנסה יחיד, על "איקאה" בודדת שנראית כמו ענק חסין-כל ושישאר פה לאורך זמן,
אך זאת טעות ויותר מכך סיכון שכדאי לשים אליו לב.
דוגמא נהדרת (ושנה כמובן) היא גוגל – הרבה מאוד אנשים מבססים את הפרסום שלהם ברשת האינטרנט על "אדוורדס" של גוגל,
ורבים מתוכם מגלים מדי יום שגוגל החליטה לסלק אותם מפלטפורמת השיווק שהניבה להם כל כך הרבה מכירות וכעת הם עומדים בפני
בעיה גדולה. אחרים מסתמכים על שיווק מוצר או שירות יחיד ובמקרה והיצרן או נותן השירות יפסיק לפעול, שינה את המדיניות או משהו דומה גם הם ייתקלו בבעיה דומה.
לכן אני מציע לשקול את הנקודות הבאות בכל עסק אינטרנטי:
1. הכירו את השוק ואת החלופות לכל גורם (אדוורדס <-> אדסנטר, וויסל <-> קליקון וכד').
2. פזרו את מקורות ההכנסה שלכם לפחות לשני גורמים שונים ובלתי תלויים.
3. אפיליאטס – בנו את האתר באופן שניתן להסבה למוצר או שירות דומה במידה והתוכנית הופסקה, הרשת נסגרה או שהחלטתם לשנות בעצמכם.
בהצלחה,
קובי
